• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

seqr och PayByBill

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Eftersom jag har Seqr och Easycard sedan tidigare så använde de väl de upplysningarna om mig och ansåg att det räckte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
De har inte tagit någon upplysning på mig har Seqr kredit på 10.000 då tog de upplysning fick 5000 i kredit på PaybyBill i söndags men ingen upplysning tagen och inte när jag handlade på XXL med PayByBill togs det någon upplysning heller.

Hur funkar det med Seqr, tar dom UC eller är det annan upplysning?
Stämmer det att för att få PayBy Bill så fyller man i intresseanmälan på hemsidan så kontakar dom?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Hur funkar det med Seqr, tar dom UC eller är det annan upplysning?
Stämmer det att för att få PayBy Bill så fyller man i intresseanmälan på hemsidan så kontakar dom?
För mig tog de ingen ny upplysning. Har du Seqr så gå in på lägg till konto i appen så ser du PayByBill och kan lägga till den.
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
För mig tog de ingen ny upplysning. Har du Seqr så gå in på lägg till konto i appen så ser du PayByBill och kan lägga till den.

Men Segr är väl Collector som står för och PayByBill står Gothia för. Eller har jag sett helt fel?
Har Seqr installerat men inte aktiverat den än men ska göra det nu då.
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Seqr är själva appen/tekniken. Collector och paybybill är konton man kan lägga till i appen. Du behöver egentligen inte lägga till några betalkonton för att ha seqr (då kan du iofs inte betala någonstans heller), och du kan lägga till enbart eget konto för att ta emot betalningar.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Seqr är själva appen/tekniken. Collector och paybybill är konton man kan lägga till i appen. Du behöver egentligen inte lägga till några betalkonton för att ha seqr (då kan du iofs inte betala någonstans heller), och du kan lägga till enbart eget konto för att ta emot betalningar.
Tack smeesan för att du förklarade så bra!!
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Seqr är själva appen/tekniken. Collector och paybybill är konton man kan lägga till i appen. Du behöver egentligen inte lägga till några betalkonton för att ha seqr (då kan du iofs inte betala någonstans heller), och du kan lägga till enbart eget konto för att ta emot betalningar.

Så om jag aktiverar Seqr så kan jag sen välja att endast ansluta till paybybill utan att collector får förfrågan.
Har jag förstått rätt då?
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Ja precis! :) Du väljer själv vilka konton du vill lägga till
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
jag förde t.ex. över pengar till min man via seqr och han skaffade bara appen och ett mottagarkonto, inget betalkonto alls.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Smeesan: Om jag för över till en vän eller sambo, måste det kontot reggas på just den personen?

Eller kan jag skicka 2000kr till henne, hon laddar ner seqr via länken hon får i mobilen.
Lägger till ett bankkonto som står i mitt namn?

Eller hur går exakt hela proceduren till?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp